Hemma!

2009-07-26 @ 13:04:04
Heej!

Nu är jag hemma igen efter en mysig vistelse på Öland. Kom hem igår kväll men var så sjukt trött att jag inte orkade sätta på datorn och här. Istället så la jag mig i soffan och kollade på film. När filmen var slut gick jag direkt upp och la mig i min underbara säng, har saknat den så sjukt mycket ;).

Öland är en fin och mysig ö, men om jag ska vara ärlig s tycker jag bättre om Gotland. När vi kom dit så satte vi upp tältet sen tog vi en god fika med våra kompisar som vi var där med. Åkte sen in till Borghom och gick på systemet och handlade mat, sen var det dags för matliagning och mat. Kvällen spenderades utanför deras tält men även inne i tältet med mys och prat.

Torsdagen blev mycket bilresande, åkte till norra Öland och kollade på lite olika saker, som Långe John (en fyr), järnåldersbyn, var på en outlet och ännu mer ;) På kvällen blev det att laga middag på kampingen igen, sen på kvällen gick vi och spelade minigolf  vilket var mýcket kul. Men jag ska ju vara ärlig och säga att jag inte är någon super bra minigolfs spelare ;).

Fredagen blev det att åka till Solliden där vi gick runt i ca 1 timme, var faktiskt mysigt att gå där. Men kungafamiljens slott där var ju mindre än vad jag trott, blev lite besviken men det såg ändå mysigt ut på något sätt. Dock var inte kungafamiljen där ;). Sen åkte vi in till Kalmar och mötte upp våra kompisar (dom var inte med på Solliden) där vi tog en fika sen kollade vi i lite olika affärer innan vi åkte tillbaka till kampingen. Satt på Kampingen och läste bok och skvallertidning i en solstol, var så himla skönt. Sen gick vi ut och åt på kvällen och det blev även en minigolf runda ;) Denna gången gick det bättre, fick ju 20 poäng mindre ;).

Lördagen började med en mycig frukost, sen var det dags att packa ihopa och ta ner tältet. Tog typ en timme, sen så gick vi ner till stranden och låg där och solade och badade. Riktigt mysigt, har inte solat på ett tag pga vädret, så det var värklligen efterlängtat. Sen blev det duschen och vid 3 tiden åkte vi hem. Men var inne om vår stuga i Småland för att pappa ville hälsa på sin arbetskamrat som är i stugan nu. Sen påvägen hem blev det även en vända inom godisflyget, mums ;).

Det var det som hände på öland, som sagt hade jag mysigt men det är faktiskt mycket skönt att vara hemma igen.
"Borta bra men hemma bäst" ;)

Bilder kommer nog när jag lagt in det  på datan och fått lite bilder av Frida ;)

PussoKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback